Digital Practice: Adverteren voor franchise-organisaties

Digital Practice stond dit keer in het teken van online advertising voor franchise-organisaties. Hoe kun je effectief online adverteren voor het merk én voor lokale vestigingen? Mediabureaus, e-commerce managers en online marketeers van franchise-organisaties kwamen bijeen om inspiratie op te doen en met experts in gesprek te gaan bij een borrel met hapjes. Een korte terugblik!

Praktijkcase van Electronic Partner

Paul Mulders (Electronic Partner) gaf een inkijkje in de advertising strategie van elektronicaketen Electronic Partner. Hij vertelde dat e-commerce voor franchisenemers van belang is, maar dat de koopervaring in fysieke winkels een andere beleving is waar gevoel bij komt kijken. Het vult elkaar aan. Hij gaf tips voor lokale branding, waaronder het inzetten van emails en banner-acties om de lokale doelgroep te bereiken door doelgroepsegmentatie te koppelen aan branding.

Hoe stimuleer je de lokale vestiging met contentcreatie?

Daarna gaf Joep Donders van Marvia het publiek vijf no-brainers mee voor een succesvolle online actie van nationaal niveau naar lokaal niveau. Volgens Joep is het belangrijk om kennis te delen vanuit het hoofdkantoor onder de lokale vestigingen, de budgetbesteding te communiceren en na het creëren van content deze ook klaar te zetten zodat het op het juiste moment de deur uit kan.

Zet je bedrijf op de kaart!

Na een korte pauze gingen we met een borrel in de hand door met het tweede gedeelte. Johan van Vulpen (Navads) vertelde het publiek dat het zoekgedrag aan het veranderen is en dat iedere marketeer zijn bedrijf letterlijk op de kaart moet zetten. Gek genoeg ontbreekt het daar nog aan. Ook wij miste kansen, Marqeting stonden niet in Apple Maps vermeld. Zonde, want in de toekomst en het nu is het sleutelwoord Owner Verified Data: wij zijn hier en dit zijn onze openingstijden.

Effectief online adverteren voor alle vestigingen

Diederik van den Berg (Marqeting) sloot af met een talk over hoe je als franchise-organisatie effectief online kunt adverteren. Hij ging in op de uitdagingen die typisch zijn voor franchisers en noemde een aantal best practices. Ook vertelde over multi-advertising: een technologie die franchise-organisaties helpt bij online adverteren.

Digital Practice eindigde met een borrel en hapjes, waar de sprekers en de gasten elkaar verder inspireerde en ervaringen uitwisselden.