Zo bereik je met display advertising je advertentiedoelen (deel 1)

Zo bereik je met display advertising je advertentiedoelen (deel 1)

Als campagnemanager van een digital advertising bureau ben ik dagelijks verwachtingen aan het managen. Mijn doel is om marketeers te helpen hun advertentiedoelen te bereiken. Mijn ervaring is dat het niet altijd helder is op welke manier display advertising precies bijdraagt aan die doelen. In deze tweedelige blog leg ik daarom uit hoe het zit.

Branding, branding, branding

Display advertising is een uitstekend kanaal om je naamsbekendheid te vergroten. Je creëert snel zichtbaarheid en kunt zowel met tekst als met beeld eenvoudig de juiste merkassociaties overbrengen. Omdat display advertising data gedreven is, kun je heel specifiek je doelgroep afbakenen en targeten. En deze doelgroep bereik je snel via de websites van grote publishers.

De conversieverwachting

Met display advertising bereik je dus voornamelijk personen die op dat moment nog niet op zoek zijn naar jouw product of dienst. Iemand dan direct overhalen iets bij jou af te nemen, is lastig.

Toch kun je display advertising inzetten om conversie te behalen. Dat kan het beste met retargeting. Hiermee bereik je mensen die al eerder op je website zijn geweest met jouw banner. Besef je wel dat het voor een doelstelling die puur gericht is op conversie, een ondersteunend kanaal is. Je behaalt conversie een stuk makkelijker wanneer de consument al bekend is met jouw merk.

Combineren

Er is niet één marketingkanaal waarmee je al je doelen bereikt. Zoek dus naar een mix van meerdere kanalen die goed op elkaar aansluiten. Dus als je doelstelling op conversie is gericht, combineer display dan met typische conversie kanalen, zoals AdWords of Google Shopping. Wij adviseren je graag hoe display advertising je kan helpen om je advertentiedoelen te behalen.

In deel 2 van deze blogserie vertel ik hoe je doelstellingen koppelt aan KPI’s en de juiste display strategie kiest.

Wil jij meer te weten komen over display advertising? Voel je vrij om contact met ons op te nemen!

Door Aron Kroes