Marqeting lanceert nieuwe koers en website

Amsterdam, 17 mei 2017. Digital marketing bureau Marqeting lanceert vandaag zijn nieuwe website. De vernieuwde website vloeit voort uit de nieuwe koers die het bureau uitzet, gericht op lokale online advertising.

Digital marketing bureau Marqeting lanceert vandaag zijn nieuwe website die past bij de koerswijziging die het bureau onlangs uitzette. Eerder bracht Marqeting Multi-Advertising op de markt, een techniek waarmee online reclame lokaal wordt uitgeleverd en op centraal niveau wordt beheerd. Wegens de goede resultaten van multi-advertising gaat Marqeting zich voortaan volledig op lokale online reclame toeleggen. Het bureau wil hiermee de franchise- en dealermarkt in Europa bedienen.

Digitale folder

Gerrit Reinders, oprichter en directeur van Marqeting legt uit: “Online media zijn niet langer louter het speelveld van webwinkels. Er is een enorme behoefte om met online advertenties offline winkelbezoek te verhogen. Digitale, data-gedreven advertenties zullen op den duur de klassieke folder vervangen.”

Geel

Aansluitend op de koerswijziging zijn de website, het logo, de huisstijl en de pay-off vernieuwd. Daarin staan de kernwaarden ‘innovatief’, ‘energiek’ en ‘full service’ centraal. Het nieuwe logo is een verwijzing naar locatiegerichtheid en de ‘Q’ in Marqeting. Marqeting kiest voor de uitgesproken kleur geel, een knipoog naar de yellow pages.

Volwassen

Dit jaar bestaat het bureau zes jaar. Sinds de oprichting onderging het bureau een snelle groei. Marqeting ontving twee FD. Gazelle Awards en een notering in de Financial Times 1000. Reinders: “We zijn nu echt start-up af. Met onze nieuwe website en huisstijl willen we dit onderstrepen, maar zonder ons dynamische karakter te verliezen.”