Electronic Partner

OVER ELECTRONICPARNTER

ElectronicPartner (hierna EP) is een toonaangevende franchiseformule in de elektronicabranche. Met ruim 100 ondernemers onder het label is het bedrijf één van de grootste formules. EP heeft service hoog in het vaandel staan en onderscheidt zich daarmee van anderen. Sanne Knapen is online marketing manager bij EP en is verantwoordelijk voor de campagne.

ONZE OPDRACHT WAS DUS..

Creëer zichtbaarheid voor de lokale ondernemer;
Trek lokale consumenten naar de microsites;
Zorg voor meer naamsbekendheid van het hoofdlabel;
Doe dit efficiënt.
WAT WAS JULLIE UITDAGING?

Knapen: “Wij waren overgestapt naar een nieuwe websitestructuur. In deze structuur heeft elke ondernemer een eigen ‘micro website’, met de uitstraling van het hoofdlabel en met het lokale aanbod centraal. We wilden consumenten naar deze lokale websites trekken en de lokale ondernemer zichtbaar maken. Maar hoe bereik je een grote lokale doelgroep zonder 100 losse local advertising campagnes op te tuigen?”

MULTI-ADVERTISING

Om deze doelen te realiseren zette Marqeting multi-advertising in. Met deze technologie werd voor elke ondernemer een lokale online advertentiecampagne ingesteld, met elk een budget, verzorgingsgebied en lokale advertentie. Wanneer een consument een website bezocht, kreeg hij of zij een advertentie te zien van EP. De locatie van de consument bepaalde welke ondernemer in die advertentie werd getoond. Wanneer de consument op de banner klikte, kwam hij of zij terecht op de microsite van diezelfde lokale EP ondernemer.

DYNAMISCH

We gebruikten banner advertenties met met de uitstraling van het hoofdlabel, maar met een dynamische boodschap (dynamische banners). De locatie van de consument bepaalde welke ondernemer in de EP banner wordt getoond. Zo werd voor elke ondernemer de lokale doelgroep bereikt met een lokale boodschap, zonder de herkenbare uitstraling van EP te verliezen.

HET RESULTAAT?

Er werd veel verkeer naar de microsites gegenereerd. En dat zag je terug in het winkelbezoek. Knapen: “Van onze ondernemers kregen we nog de mooiste reacties. Daar zijn we blij mee, want het is voor ons belangrijk dat zij inzicht hebben in wat wij doen op marketinggebied. Met multi-advertising is dat makkelijk, omdat je resultaten ook op lokaal niveau kunt inzien en delen.”

LEARNINGS

Knapen: “Deze campagne was voor ons een succesvolle test case. Dankzij de data die de campagne heeft geleverd, kunnen we een volgende campagne nog scherper insteken. De samenwerking met Marqeting was uitstekend. Ondanks wat kleine opstartproblemen schakelt Marqeting snel en kon ik altijd terecht voor advies. Tip aan Marqeting: maak het mogelijk om specifieke websites uit te schakelen voor een campagne. Dat zou multi-advertising nog beter maken.”