Lokale online marketing voor Kaas & Zo

Hun verhaal

BytEffekt is een reclamebureau gevestigd in het Friese Aldeboarn en gespecialiseerd in digital advertising. Met creatieve concepten weet BytEffekt jongeren te bereiken, sales te stimuleren en merken te bouwen. De meerwaarde van BytEffekt zit in haar aanpak, waarin continu optimaliseren centraal staat.

De opdracht

BytEffekt werd ingeschakeld door Kaas en Zo , een franchiseformule met 21 kaasspeciaalzaken in de Randstad en Noord-Holland. Zij wilden testen met online advertising, om een jongere doelgroep aan te spreken, naamsbekendheid te vergroten en de omzet in de fysieke winkels te verhogen. Erik Westerhoven , één van de oprichters van Byteffekt en verantwoordelijk voor campagne management, sales en strategie, zocht hiervoor een samenwerking met Marqeting vanwege onze expertise op het gebied van display advertising voor franchisers.

Erik Westerhoven: “We zijn echt positief verrast door de goede resultaten. Deze zijn mede te danken aan de prettige samenwerking. Marqeting nam de techniek uit handen, zodat dat wij ons konden richten op de strategie. Multi-Advertising werk bovendien heel prettig voor onze opdrachtgever, omdat de resultaten per franchisenemer inzichtelijk en te vergelijken zijn.”

Onze oplossing

Met onze Multi-Advertising technologie werden aparte campagnes ingesteld voor de twaalf deelnemende franchise kaaswinkels. Elke vestiging kreeg een unieke regio mee waar de banner getoond zou worden. Om de campagneresultaten van de vestiging goed te vergelijken, werd voor elke winkel hetzelfde campagnebudget ingesteld. Er werd een ludieke actie aan de campagne verbonden, namelijk een gratis magazine Landleven bij de aankoop van 750 gram ‘Cum Laude Boerenkaas’. Via partner Bannerwise maakte Byteffekt zelf de HTML5 bannersets, welke op CPC basis werden uitgeleverd op premium en regionale titels.

De resultaten

Een zeer hoge click-trough-rate van maximaal 0,4% en gemiddeld is 0,24%, maakte de campagne direct een succes. Statistieken wezen uit dat een brede doelgroep interesse had in de kazen. Maar ook offline leverde de campagne veel op: de deelnemende winkels hadden een omzetgroei van 5-6% t.o.v. een vergelijkbare periode een jaar eerder. Dit in tegenstelling tot de winkels die niet aan de campagne hadden meegedaan, welke geen omzetstijging zagen.