Honderden lokale campagnes op Facebook en Instagram

Lokale relevantie is king in de wereld van advertising. Zeker voor merken met meerdere lokale vestigingen. Je wilt lokaal online adverteren, afgestemd op de lokale behoefte. Voor hen hebben we goed nieuws. Want Multi-Advertising is nu ook beschikbaar voor Facebook en Instagram. En dat biedt voordelen en nieuwe kansen. Hoe werkt het en wat kun je ermee?  

 

Lokale relevantie

Als merk wil je relevant zijn voor je doelgroep. Dat leidt immers tot betere respons en meer web-to-store traffic. Maar als je meerdere filialen hebt, is de relevantie voor elk filiaal anders. Het aanbod en de behoefte verschilt immers per locatie. Daarom is het interessant om per vestiging met een andere advertentie, targeting en misschien zelf budget te adverteren. En als het even kan ook een rapportage per vestiging, die laat zien wat je campagne oplevert.

 

Maak het rendabel

Maar dat kost tijd. Zelfs zoveel tijd dat het eigenlijk niet rendabel is. Een geautomatiseerde oplossing is dan key. Het goede nieuws: onze oplossing multi-advertising is nu ook beschikbaar voor Facebook en Instagram. Voortaan kunnen we geautomatiseerd honderden lokale campagnes uitsturen via online display advertising én via social media.

 

Local advertising via social media én display

Het combineren van lokale display campagnes met social media campagnes, biedt jou als marketeer voordelen en nieuwe kansen. Wat zijn ze?

 

 

1.Nog meer  bereik

 

Voor de hand liggend, maar wel belangrijk. Door multi-advertising op display te combineren met social media, bereik je een nog grotere doelgroep. Met display bereik je miljoenen bezoekers van de grootste nieuws- en weersites, online magazines en applicaties. Voeg daar de 700 miljoen Instagram gebruikers en 2 miljard Facebook gebruikers aan toe en naamsbekendheid creëren wordt een eitje.

 

2. Targeting

Facebook en Instagram bieden een aanvulling op je targeting mogelijkheden. Je social media advertenties zijn namelijk getarget op basis van profielen. Je kunt dus heel specifieke segmenten maken en nauwkeurig targeten op personen en hun interesses.

 

3. Video

Multi-Advertising via social media biedt de mogelijkheid om video advertenties te gebruiken in lokale campagnes. In een video advertentie kun je een uitgebreidere boodschap kwijt. Dat werkt goed voor de branding, waardoor je meer online en offline winkelomzet behaalt.

 

4. Budget optimalisatie

Het inzetten van multi-advertising op social media als aanvulling op display, heeft nog een voordeel. Want in combinatie kun je je budgetten nog beter optimaliseren. Je schuift in budget naar die campagne die het beste werkt. In onze volgende blog gaan we verder in op de mogelijkheden om te testen en te optimaliseren.

Wil je meer weten over multi-advertising voor social media? Neem dan gerust contact met me op.

 

Kees Punt is digital advertising consultant bij Marqeting. Al ruim 3 jaar vertaalt hij de technische mogelijkheden van programmatic advertising naar strategische plannen voor adverteerders en mediabureaus. Met Marqetings technologie ‘Multi-Advertising’ heeft hij zich gespecialiseerd in franchise- en dealerorganisaties.